Monday 9 April 2012

Wajadiri SCUH 2012 Negeri Sembilan

7 April 2012 - Pertandingan Wajadiri tahun ini dianjurkan oleh Persatuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi Negeri Kedah berjaya menghimpunkan lebih 4000 pesilat dari seluruh negara. SCUH Kedah tidak ketinggalan menghantar lapan kontigen untuk turut sama memeriahkan acara tahunan ini.


Bertempat di Center Court, Paroi Jaya, hampir 80 kontinjen  dari seluruh Malaysia mengambil bahagian bermula jam 9 pagi dan berakhir kira-kira 5.30 petang. Pihak PSSCPHNK mengucapkan tahniah kepada kontigen SMK Guar Chempedak yang berjaya membawa balik pingat emas dalam kategori Serangan Kaki (Lelaki). Ucapan tahniah diucapkan kepada kontigen lain kerana berani mengambil bahagian seperti mana ucapan YDP

"Terima kasih kepada semua kontigen (peserta dan pengiring peserta ) dari Kedah yang terlibat dalam Kejohanan Wajadri Peringkat IPT dan Sekolah di Kompleks Sukan Paroi. Tahniah kepada pemenang pingat. Tahniah juga kepada semua peserta yang berani membuat persembahan. Teruskan perjuangan di Negeri Kelantan Tahun 2013 dan Negeri Sabah Tahun 2014."



Keistimewaan tahun ini juga adalah dengan kesudian YTM Dato Undang Sungei Ujong yang sudi mencemar kaus merasmikan penutupan pertandingan.  Ini adalah julung-julung kalinya kerabat diraja hadir di dalam program anjuran SCUH.

Tahun 2013 menyaksikan Negeri Kelantan dipilih menjadi tuan rumah dan diumumkan juga Tahun 2014 , Negeri Sabah dipilih menjadi tuan rumah. Menjadi harapan PSSCPHNK agar semua kontigen dapat bersedia untuk tahun yang mendatang. JOM SILAT!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.