Monday 9 April 2012

Ujian Kemahiran Kelas Ko Kurikulum Silat Cekak Ustaz Hanafi

Ujian Kemahiran Kelas Ko Kurikulum Silat Cekak Ustaz Hanafi

30 Mac 2012 - Seramai 21 pelajar yang mengikuti kursus ko kurikulum SCUH telah berjaya menempuh ujian Kemahiran SCUH yang dianjurkan oleh Persatuan Seni Silat Cekak Pusaka Hanafi Kedah dan Pusat Ko Kurikulum Kolej Universiti INSANIAH. Ujian ini adalah sebahagian dari markah yang akan dikira dan digredkan berdasarkan sistem pengredan akademik KUIN. 



Disamping itu juga, ujian ini bertujuan menaikkan aras keyakinan para pelajar dalam menghadapi serangan musuh tatkala waktu kecemasan. Ujian ini diketuai oleh Cikgu Shamsulbadri Ishak, Penyelia Kelas KUIN dibantu oleh 5 tenaga penguji dari kalangan tenaga pengajar KUIN. Cikgu Shamsulbadri dalam ucapan penutup menekankan pentingnya sesorang itu memahirkan diri dalam semua buah yang diajar dan bersedia mengaplikasikannya ketika kecemasan.



Di majlis yang sama, beliau turut menyampaikan Sijil Lulus dan Sijil Lulus (Kepujian) kepada calon-calon yang telah menduduki Ujian Teori Satu (Silat Cekak Ustaz Hanafi) dan Ujian Teori Dua (Tahyul dan Khurafat). 


Ujian ini ditawarkan oleh Jabatan Pelajaran dan Latihan PSSCPHNK kepada pesilat di peringkat asas dan jatuh bagi lebih memahami dan menghayati matlamat utama Silat Cekak Ustaz Hanafi. 



Koleksi gambar boleh dilihat di SINI

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.