Sunday 21 April 2013

KURSUS TENAGA PENGAJAR TAHAP 1 ZON UTARA



SUNGAI PETANI 20 April 2013 -  Usaha ke arah pemantapan kemahiran persilatan dan silibus Silat Cekak Ustaz Hanafi di kalangan tenaga pengajar Silat Cekak Ustaz Hanafi diteruskan lagi dengan penganjuran Kursus Tenaga Pengajar Tahap 1 Zon Utara yang telah dihadiri seramai kira-kira 60 orang tenaga pengajar Silat Cekak Ustaz Hanafi dari negeri Perlis, Kedah, Pulau Pinang dan Perak pada hari Sabtu 20 April 2013. 

Kursus selama sehari yang dianjurkan oleh Majlis Perguruan dan Persilatan Silat Cekak Ustaz Hanafi (MPP) Persekutuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi Malaysia (PSSCPUHM) dengan kerjasama Persatuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi Negeri Kedah (PSSCPUHK)telah diadakan di Dewan Sekolah Menengah Sungai Layar, Sungai Petani, Kedah bermula jam 8.30 pagi hingga 5.00 petang. 

Selain daripada pengisian slot persilatan sepanjang kursus tersebut, para tenaga pengajar juga memperolehi pengalaman berharga melalui slot ceramah "Tanggungjawab dan Amanah Tenaga Pengajar" yang telah disampaikan oleh Yang Berbahagia Dato' Mohd Rauhi Bin Mohd Isa yang merupakan Penerima Anugerah Khas Guru Utama dan mantan Pengarah Pelajaran Negeri Perak.

Perasmian penutup kursus tersebut telah dilakukan oleh Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Layar, Tuan Haji Ismail Bin Othman mewakili Pegawai Pelajaran Daerah Kuala Muda/Yan, Tuan Haji Abd. Razak Bin Mat yang tidak dapat hadir.   

Tahniah dan syabas kepada Setiausaha MPP PSSCPUHM Encik Zamri Bin Hasan, para fasilitator MPP PSSCPUHM, Setiausaha Majlis Penyelia Cawangan PSSCPUHK Encik Ahmad Akibi Abdullah dan para urusetia kursus atas kejayaan penganjuran kursus tersebut.

Penerangan kepada para Penyelia dan Jurulatih kelas oleh Ketua Fasilitator En Zainul Abidin Bin Hj Hanafi

Sesi regangan bersama para fasilitator bersama para Pembantu Jurulatih & Pembantu Jurulatih Percubaan yang diketuai oleh En Fauzi Bin Nawi

Ceramah "Tanggungjawab dan Amanah Tenaga Pengajar" oleh YBhg Dato' Mohd Rauhi Bin Md Isa

Sesi Perasmian Penutupan Kursus oleh Tuan Pengetua SMK Sg Layar
Sesi Bergambar 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.