Thursday 12 July 2012

Pewaris Mutlak Silat Cekak Terima Anugerah Doktor Kehormat dari Asia Pacific Open University of Martial Art (APACMA)





KUALA LUMPUR, 8 Julai 2012 – Pewaris Mutlak Silat Cekak, YM Syeikh Hj Md Radzi Bin Hj Hanafi hari ini menerima Pengurniaan Doktor Kehormat dari Asia Pacific Open University of Martial Art (APACMA).  Tetamu Kehormat, Y.bhg. Dato’ Sri Dr. Siti Zaharah Sulaiman, mantan Menteri Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat telah menyampaikan anugerah itu kepada YM Syeikh Hj Md Radzi di Istiadat Majlis Konvokesyen Ke-2 Asia Pacific Open University of Martial Art di Dewan Kristal, Menara TM.
Menurut wakil APACMA, Anugerah Doktor Kehormat ini menandakan pengiktirafan pihak universiti di atas sumbangan dan komitmen tinggi YM Syeikh Hj Md Radzi dalam membangunkan dan mengembangkan seni silat khususnya Silat Cekak Ustaz Hanafi kepada masyarakat. 
YM Syeikh Hj Md Radzi mula menjalankan tanggungjawab sebagai Guru Utama Silat Cekak Ustaz Hanafi pada tahun 1993. Di bawah kepimpinan beliau banyak pencapaian yang telah dicapai dan kini beliau menerajui Persekutuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi sebagai Presiden merangkap Guru Utama. Beliau juga merupakan salah seorang ahli senat Asia Pacific Open University of Martial Art (APACMA).

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.